Bagażniki rowerowe - Gdzie i jak przewieźć rower autem? | MARTEC: Supplier of towbars - towballs - bike carriers

Blog firmowy MARTEC

Bagażniki rowerowe – Gdzie i jak przewieźć rower autem?

Bagażniki rowerowe – Gdzie i jak przewieźć rower autem?

Bagażniki rowerowe służą nam dzielnie podczas różnych podróży naszym autem. To dzięki nim jadąc na upragniony urlop czy też wakacje nie musimy zostawiać naszych dwóch kółek w garażach czy piwnicach. Rowery podróżują razem z nami a my cieszymy się z ich użytkowania w wolnym czasie. Najpopularniejsze z nich to bagażniki rowerowe montowane na dachu samochodu, klapie bagażnika albo na haku. Które z tych rozwiązań jest najbardziej funkcjonalne? Który bagażnik okazuję się najlepszy na wycieczki? Na to pytanie będziemy się starać dzisiaj odpowiedzieć.

Bagażniki rowerowe i ich rodzaje.

Istnieje kilka sposobów na przewożenie rowerów za pomocą własnego auta. Potrzebny jest nam do tego bagażnik który montujemy na swoim samochodzie. Jednym z takich sposobów jest…

Bagażnik dachowy.

bagażniki rowerowe

Taki bagażnik najłatwiej zamontować jest na samochodach typu kombi które posiadają relingi montowane fabrycznie. Wtedy zakładamy tylko specjalne belki poprzeczne na których montujemy bagażnik rowerowy. Jeśli nasze auto nie posiada takich relingów nie zbędny będzie zakup całego systemu bazowego. Bagażniki bazowe – tzw. bazy – montujemy w  w miejscach przewidzianych przez producenta w rynience dachowej. Jeśli takich otworów fabrycznych w naszym aucie nie ma to nic straconego. Występują bazy montowane na otwory drzwiowe za pomocą metalowych łap. Montaż takiej bazy jest dość prosty wystarczy kierować się instrukcją obsługi zamieszczoną na opakowaniu. Bagażniki rowerowe montowane na dachu pojazdu również nie są zbyt skomplikowane w montażu i obsłudze. Montaż przebiega sprawnie wystarczy podążać za instrukcją dołączoną do zestawu. Takie bagażniki dają spore pole manewru, dodatkowo jeśli posiadamy już bagażnik bazowy możemy wykorzystać go do zamontowania boxa dachowego o którym pisaliśmy TUTAJ.

Niestety taki bagażnik ma też spore minusy. Chcąc zamontować rower musimy go dość wysoko podnieść z ziemi i ustawić w rynnie bagażnika co nie jednokrotnie wymaga sporego wysiłku. Kolejny z minusów to zwiększona wysokość pojazdu więc na nie których wiaduktach,wjazdach oraz zadaszonych parkingach możemy mieć nie lada kłopot i przy odrobinie nie uwagi narazić swój sprzęt i samochód 😉

DachowyBagaznik

Bagażnik na klapę.

Kolejnym ze sposobów na przewożenie rowerów naszym autem jest montaż bagażnika na tylnej klapie samochodu. Montaż takiego bagażnika odbywa się dużo łatwiej niż w przypadku bagażników dachowych. Tutaj nie potrzebujemy żadnych dodatkowych bagażników bazowych. Łatwiejszy jest też montaż samych rowerów ze względu na niższe położenie bagażnika co za tym idzie nie musimy dźwigać wysoko naszych dwóch kółek. Dodatkową jego zaletą jest cena gdyż takie bagażniki rowerowe są dużo tańsze w zakupie niż w przypadku bagażników dachowych.

Niestety ma on również tyle zalet co i wad. Podczas montażu takiego bagażnika musimy uważać aby nie porysować elementów karoserii samochodu. Zaczepy mogą porysować lakier w miejscu ich zakotwiczenia. Dodatkowo należy zwrócić uwagę czy aby rowery nie zasłaniają świateł i tablicy rejestracyjnej. Największą wadą takiego uchwytu rowerowego jest fakt że pozbywamy się dostępu do naszego bagażnika.

bagażniki rowerowe

Bagażnik na hak.

Jednym z najbardziej popularnych bagażników rowerowych jest właśnie bagażnik montowany na kulę haka zwane potocznie platformami. Jedynym wymogiem w tym przypadku jest obowiązek posiadania haka holowniczego w naszym aucie. Zaletą takiego bagażnika jest jego szybki montaż i demontaż. Dodatkowo ryzyko zarysowania auta jest znikome w porównaniu do bagażnika montowanego na tylnej klapie. Nie musimy również rezygnować z dostępu do bagażnika samochodu. Dzięki funkcji uchylnej w nie których modelach platform mamy stały dostęp do rzeczy znajdujących się w naszym bagażniku. Kolejną zaletą nie których modeli jest posiadanie dodatkowego oświetlenia i trzeciej tablicy rejestracyjnej więc nie musimy się martwić czy nasze rowery nie zasłonią tych elementów. Zamontowanie samych rowerów też jest dość łatwe i proste. Nie musimy ich wysoko unosić aby umieścić je na platformie dodatkowo sam zaczep roweru odbywa się w wygodny i szybki sposób za pomocą uchwytu tzw. krokodylka i pasków zaciskowych. Dodatkowym atutem takiego bagażnika jest pozostawiona wolna przestrzeń na dachu którą możemy wykorzystać pod wspomniany wcześniej box dachowy. Zyskujemy tym samym sporą powierzchnie bagażową.

036

Jak widać taki bagażnik ma sporo zalet w porównaniu do innych modeli. Wiadomo, że i w takim przypadku znajdą się jakieś wady. Jedną z nich jest dużo wyższa cena na tle tańszych konkurentów. Kolejnym minusem tak jak w przypadku bagażnika montowanego na klapę jest wydłużenie samochodu. Podczas cofania może nam przysporzyć odrobinę kłopotu i w przypadku nie uwagi może doprowadzić do kolizji czy uszkodzeń.

Podsumowanie – który bagażnik warto kupić?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko zależy od naszych preferencji, modelu samochodu jaki posiadamy a także zasobu naszego portfela. Każdy z wymienionych modeli posiada zalety jak i wady. Trzeba przemyśleć zakup i znaleźć odpowiedni kompromis. Bagażniki rowerowe mają za zadanie przewieźć nam sprzęt z punktu A do punktu B i to od nas samych zależy jaki wybierzemy. Warto podczas wyboru kierować się wygodą w użytkowaniu, solidnością wykonania, bezpieczeństwem i łatwością obsługi a także samą intuicją gdyż to nam ma być wygodnie podczas użytkowania a nie samym rowerom 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Możesz korzystać z tych tagów i atrybutów HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>