Dlaczego tanie haki holownicze z Allegro bywają bardzo drogie?

2024-10-300

Dlaczego tanie haki holownicze z Allegro bywają bardzo drogie? Prawdziwe Historie i Ekspercka Analiza

Dlaczego tanie haki holownicze z Allegro bywają bardzo drogie w ostatecznym rozrachunku? To pytanie, które zadaje sobie wielu kierowców, skuszonych atrakcyjną ceną. Jako dystrybutor markowych produktów i ekspert motoryzacyjny, wiemy, że pozorna oszczędność może szybko zamienić się w frustrację, dodatkowe koszty, a co najważniejsze – w zagrożenie bezpieczeństwa. Nasze wieloletnie doświadczenie pokazuje, że w przypadku zakupu haka holowniczego, jakość i renoma producenta są kluczowe. Zamiast pisać o naszym zdaniu, oddajmy głos poszkodowanym klientom. Zapraszamy do lektury autentycznych historii o tym, jakie problemy spotykają osoby, których skusiła niska cena.

Te przykłady to najlepszy dowód na to, że niska cena często oznacza brak precyzji, liczne problemy z montażem haka, a w skrajnych przypadkach – niebezpieczeństwo związane z brakiem kluczowej homologacji haka holowniczego.

PRZYKŁAD NR 1: hak holowniczy Ford Focus I hatchback

Kupujący, który zdecydował się na tani produkt do swojego Forda Focusa, napotkał na serię kłopotów, które znacząco podniosły koszt montażu haka holowniczego. Jego relacja jest alarmująca:

„Hak z tej firmy to marna konstrukcja. Nie jestem zadowolony. Hak jest do Ford Focus 1 TDCI hatchback. Hak produkcji chyba TMT. Nie posiada znaku e na tabliczce. Hak uzyskał zaświadczenie, gdyż na stacji nawet go nie sprawdzili tylko zobaczyli ze wystaje z tyłu kula i tabliczka.

Problemy przy montażu ogromne. Jeden z otworów montażowych był źle wywiercony i nie dało się w żaden sposób zamontować śrub nawet przy użyciu dużych sił naciągających konstrukcję haka. Ostatecznie musiałem rozwiercić otwory w ramie samochodu. Hak po zamontowaniu wywiera nacisk na zderzak w jego środkowej części, przy kuli w w związku z czym wygląda to nieestetycznie. Mimo podcięcia poziomego listka – usztywnienia zderzaka, hak dalej go odpycha. Musiałbym wyciąć widoczną dziurę, aby to się ułożyło, ale to strasznie zeszpeci samochód. Kolejną rzeczą szpecącą samochód jest źle wycięty wspornik kuli. Obie grube blachy trzymające kule są jakby obcięte palnikiem gazowym i nie wyrównane, bardzo postrzępione krawędzie, wspornik z kulą również wydaje się być nie ustawiony pionowo.

Hak chciałem oddać podczas problemów z montażem, ale ponieważ spędziłem dużo czasu aby zamontować jedną stronę, nie miałem już ochoty tego odkręcać i wysyłać haka z powrotem na drugi koniec kraju. Za aukcję wystawiłem komentarz neutralny. To max co mogłem dać.”

Wnioski z Przykładu 1: Nieprecyzyjne Wykonanie to Dodatkowe Koszty i Czas

Ten przypadek idealnie ilustruje, że tanie haki holownicze charakteryzują się fatalną precyzją wykonania. Konieczność rozwiercania otworów w ramie pojazdu to poważna ingerencja w konstrukcję samochodu, która może obniżyć jego wartość i bezpieczeństwo. Postrzępione krawędzie i nieestetyczny wygląd to tylko wierzchołek góry lodowej – prawdziwym problemem jest brak dopasowania, który wymusza na kupującym kosztowne i czasochłonne prace blacharskie.


PRZYKŁAD NR 2: hak holowniczy Volvo V40

Następny klient mierzył się z podobnymi wyzwaniami, co świadczy o systematyczności problemu przy nieoryginalny hak holowniczy opinie:

„Hak był do Volvo V40. Hak nie bardzo pasował do auta, otwory mocujące były nie precyzyjnie rozmieszczone a dwa otwory trzeba było samemu nawiercić! Do tego mocowanie tłumika również nie pasowało musiałem spawać. Dużo nakrętek, śrub sam nie wiem do czego miały służyć bo nie pasowały do haka musiałem kupić inne. Dużo prac dodatkowych o których nie byłem poinformowanych przed zakupem!! Często zakładam hak do auta bo co 6 miesięcy zmieniam samochód. Na pewno NIE skorzystam już z opisu „zgodny z oryginałem”!! Moja przyczepa campingowa waży 1200kg nie odważyłem się jej ciągnąć na tym haku na oko marnie wyglądał sprzedałem to auto kupiłem inne założyłem hak oryginalny. Pozdrawiam”


PRZYKŁAD NR 3: hak holowniczy Fiat Brava 1999

Historia z Fiatem Brava jest szczególnie pouczająca, gdyż dotyka fundamentalnych kwestii bezpieczeństwa i prawa, a mianowicie homologacji haka holowniczego:

Zakupiłem hak do samochodu Fiat Brava 1,2 1999r. Na haku był producent TMT, tabliczka znamionowa na zdjęciu:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hak nie posiadał homologacji europejskiej (znak e), na tabliczce jest jedynie informacja o ISO 50, jednakże nie znalazłem nigdzie, aby taka norma istniała i ewentualnie czego dotyczyła.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stacja diagnostyczna sprawdziła poprawność działania instalacji elektrycznej oraz śruby montażowe. Które w dodatku dokupiłem sam, gdyż dla własnego czystego sumienia zainstalowałem śruby o podwyższonej klasie wytrzymałości 8.8 a nie te z zestawu 5.8

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Wystąpiły duże problemy przy montażu, to długa historia. W haku żaden wymiar nie był zgodny w wymiarami pojazdu (auto w stanie fabrycznym, bez modyfikacji i kolizji). Otrzymany hak z wyjątkowo dużym oporem 3,8mm wszedł na podłużnice. Ponadto w momencie dostawy nadawał się już do malowania.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Schemat załączony w instrukcji haka jest schematem wtyczki. Nie gniazda. Jeśli ktoś się tym zasugeruje podłączy kable w lustrzanym odbiciu. No i rozstaw mocowań kuli. To był dla mnie szok. 2 elementy kompletnego zestawu haka które w żaden sposób nie pasują do siebie bez dodatkowej obróbki. pomiędzy kulą i uchwytem powinno być niewiele luzu a nie 1,7mm wcisku!

Oraz w opisie i instrukcji była informacja o nie cięciu zderzaka. A jednak, niewiele, bo zaledwie 6mm. I to tam gdzie nie widać, ale należy go obciąć.

Odpukać, do tej pory nic przy holowaniu się nie stało, lecz może dlatego, że podczas mozolnego montażu oprócz instrukcji kierowałem się zdrowym rozsądkiem a nie wyłącznie instrukcją.

Zabezpieczenie antykorozyjne… Na zdjęciach widać hak w dniu dostawy. Farba jest pozdzierana, przypalona, i całą powłokę antykorozyjną uzupełniłem we własnym zakresie. Między innymi dlatego hak nie rdzewieje.

W dodatku po moim mailu, w którym wyraziłem swoje niezadowolenie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, na neutralny komentarz otrzymałem negatywny o treści: UWAGA!!!- KLIENT PROBLEMATYCZNY POD WZGLĘDEM KONTAKTU, WULGARNY PRZEZ TELEFON- NIE POLECAM INNYM UŻYTKOWNIKOM ALLEGRO…..JAK NAJMNIEJ TAKICH ALLEGROWICZÓW

oraz w odpowiedzi na mój komentarz była zawarta informacja o propozycji wymiany na hak innego producenta.

Postanowiłem skontaktować się telefonicznie z szefem tej firmy, ponieważ nic nie winny pracownik nie jest dla mnie stroną do rozmów. Po 2 dniach telefonów udał mi się połączyć z bardzo wulgarnym Panem, który mnie wyzwał i powiedział, że haka mi nie wymieni ani nie mogę go oddać (byłem skłonny go zdemontować) a jeśli nie chcę mieć negatywnego komentarza to mogę wystąpić o unieważnienie i „wszyscy będą zadowoleni”.  Obecnie żałuję, że nie wystawiłem negatywa. A gdzie tylko mogę, odradzam zakupy w tej firmie. W dodatku nr telefonu, który widnieje na tabliczce znamionowej nie odpowiada.

W załączniku zdjęcia które przesłałem również sprzedawcy.

 

Jak unikać pułapek przy zakupie haka? Kluczowe Aspekty Bezpieczeństwa

Na podstawie powyższych historii, każdy kierowca zadaje sobie pytanie: jaki hak holowniczy wybrać? Odpowiedź jest prosta, ale wymaga świadomości kilku kluczowych aspektów:

  • Homologacja (Znak „e”): To absolutna podstawa. Brak europejskiej homologacji („e” lub „E” na tabliczce znamionowej) oznacza, że hak nie przeszedł rygorystycznych testów bezpieczeństwa. Brak homologacji haka konsekwencje to nie tylko problemy z przeglądem i rejestracją w urzędzie komunikacji, ale przede wszystkim brak gwarancji, że hak wytrzyma obciążenie podczas holowania. W razie wypadku, ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania.
  • Jakość i Precyzja Wykonania: Markowi producenci, tacy jak Thule/Brink, Westfalia czy Auto-Hak, inwestują w precyzyjne technologie laserowego cięcia i zautomatyzowane procesy malowania. Dzięki temu masz pewność, że hak pasuje bez konieczności przeróbek (wiercenia, spawania) i jest chroniony przed korozją.
  • Gwarancja i Obsługa Klienta: Profesjonalny sprzedawca i renomowany producent stoją za swoim produktem. W razie problemów gwarantują wymianę lub naprawę, a ich podejście do klienta jest na odpowiednim poziomie. Historie o wulgarnym sprzedawcy, który odmawia zwrotu, są typowe dla podmiotów, które nie dbają o reputację.
  • Kompletny Zestaw Montażowy: Oryginalne haki są dostarczane z kompletem śrub o odpowiedniej klasie wytrzymałości (zwykle 8.8 lub wyższej), które są niezbędne do bezpiecznego mocowania. Zestawy z tanich haków holowniczych często zawierają śruby o niższej klasie (np. 5.8), co stwarza ryzyko ich zerwania pod obciążeniem.

Podsumowanie: Czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie?

Wnioski wyciągnijcie sami. Czy chcecie narażać siebie na takie problemy, dodatkową masę pracy i braki w wyposażeniu, szukając oszczędności, które w rzeczywistości okazują się urojone? Jak widać, tanie haki holownicze generują lawinę nieplanowanych kosztów montażu haka holowniczego (czas, praca, dodatkowe elementy) oraz niosą za sobą ryzyko prawne i bezpieczeństwa (brak homologacji, niska jakość materiałów).

Nie wszystko, co tanie, jest na wysokim poziomie. Jak celnie ujął to jeden z klientów:

„Nie wszystko co tanie jest na wysokim poziomie. Gdybym wiedział, że będzie tyle problemów i nie będę posiadał osoby, która mogłaby mi pomóc przy zamontowaniu to nie zdecydowałbym się ponownie na zakup.”

Zamiast kierować się najniższą ceną, inwestuj w sprawdzonych producentów. To jedyny sposób, aby mieć pewność, że Twój zakup haka holowniczego to inwestycja w bezpieczeństwo i spokój ducha, a nie początek długiej i kosztownej awantury.

Zostaw komentarz

Twój E-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone (*)

Do góry