Akademia Haków MARTEC: systemy kul haków holowniczych. | MARTEC: Supplier of towbars - towballs - bike carriers

Blog firmowy MARTEC

Akademia Haków MARTEC: systemy kul haków holowniczych.

Akademia Haków MARTEC: systemy kul haków holowniczych.

W naszym krótkim materiale przedstawimy Wam różne systemy kul stosowane w produkcji haków holowniczych. Przed wyborem odpowiedniego rozwiązania warto zapoznać się z naszą prezentacją.

System Westfalia A40V

Jako pierwszy na nasz warsztat trafił niemiecki systemy wypinany marki Wesftalia oznaczony symbolem A40V. Jest to mechanizm montowany pionowo od spodu zderzaka. Hak z tym systemem posiadają uchylny uchwyt gniazda elektrycznego, dzięki czemu po demontażu kuli pod autem nic nie widać. Precyzyjne pokrętło z czytelnymi oznaczeniami gwarantuje szybkość i prostotę obsługi. Pokrętło posiada zamek z kluczykiem, co stanowi zabezpieczenie antykradzieżowe. System malowany jest metodą katodową, co daje największą odporność na korozję i zapewnia estetyczny wygląd nawet po wielu latach. Haki z tą kulą są często stosowane jako wyposażenie oryginalne w nowych samochodach. My w Martec polecamy je najbardziej wymagającym klientom, którym zależy nie tylko na jakości, ale i prestiżu. Z pewnością niemieckie haki są najlepsze do niemieckich samochodów 😀systemy kul

System kuli ACS wypinany pionowo

Podobnie jak Westfalia A40V, ten system jest zaawansowanym rozwiązaniem dla osób ceniących jakość i komfort użytkowania. Stosują go do produkcji najlepsi polscy producenci haków, jak choćby Autohak ze Słupska czy Steinhof z Tarnowa. Obie marki. są w stałej ofercie firmy MARTEC. W Autohaku system ten jest oznaczony jako Vertical a u Steinhofa symbolem W5. System wertykalny ACS posiada funkcjonalne pokrętło z okienkiem informacyjnym, które przy poprawnym wpięciu kuli jest zielone. Zamek z kluczykiem skutecznie zabezpieczają kulę i przyczepę przed kradzieżą. ACS to doskonałe mechanizmy wypinane produkowane w Holandii przez fabrykę z grupy Brink.systemy kul

Kula wypinana poziomo Autohak

Ten system to świetny wybór dla osób, które szukają kompromisu między droższym automatem pionowym a stałym hakiem odkręcanym. Kula w tym systemie ma możliwość wypiecia bez użycia narzędzi, wystarczy zwolnić dźwignię i gotowe. Kula jest dodatkowo zabezpieczona zawleczką, co gwarantuje bezpieczeństwo. Po demontażu kuli gniazdo kuli zaślepiamy załączoną zaślepką. Za systemem stoi najlepszy i największy polski producent haków – Autohak, więc można mu zaufać i warto go wybrać.systemy kul haków holowniczych

Klasyczna kula przykręcana

Te systemy kul haka holowniczego są najczęściej spotykanym na polskich drogach. Nie bez powodu: system ten jest tani i niezawodny. Haki z taką kulą są produkowane przez wszystkich producentów haków holowniczych, krajowych i zagranicznych. Kula jest tutaj mocowana w uchwycie za pomocą dwóch śrub poprzecznych. W języku angielskim mówi się na nią “swan neck towball” czy kula typu łabędzia szyja. Wdzięcznie, nieprawdaż?Kulaprzykrecana

 

Kula kuta, zwana też flanszową

Tego typu kuta kula stosowana jest w hakach do samochodów dostawczych, terenowych i Suv. Wszędzie tam, gdzie niezbędna jest duża wytrzymałość. Najczęściej jest to kula kuta mocowana na 2 śrubach, co przy zastosowaniu dwóch rzędów otworów na haku daje możliwość regulacji wysokości, wyżej lub niżej zależnie od stopnia obciążenia samochodu.Kulaprzykuta

To już wszystko na dziś. Mamy nadzieję, że prezentacja przybliżyła Wam trochę kwestie związane z systemami kul w hakach holowniczych i dzięki temu Wasze decyzje zakupowe będą trafne i bardziej świadome. Dziękujemy.

Zachęcamy również do obejrzenia prezentacji filmowej “Systemy Kul haków holowniczych” którą możecie znaleźć TUTAJ bądź po prawej stronie tego artykułu na pasku bocznym.
Jeśli zainteresował cię ten materiał powiadom  nas o tym !