W kilku z tematów poruszanych na naszym blogu oraz w materiałach filmowych zamieszczonych na YouTube poruszamy kwestię kuli kutej – flanszowej. Jej symbol to TB-1 i ma ona najczęściej zastosowanie w samochodach dostawczych, chociaż zdarzają się i przykłady jej użycia w samochodach osobowych. Czym charakteryzuje się kula kuta TB-1 oraz jakie są jej zalety i czy posiada wady. Nowa wzmocniona wersja kuli kutej TB-1.
Produkcja kuli kutej TB-1
Proces produkcji kuli kutej jak sama nazwa wskazuje polega na obróbce plastycznej wyrobu z metalu przez mechaniczne zgniatanie go uderzeniem lub naciskiem – kucie. W ten sposób powstaje kształt kuli jaki znasz.
Następnie maszyny CNC toczą wierzchołek kuli na 50 mm średnicy wraz z wcięciem oraz otworami na śruby. Produkt poddawany jest również malowaniu katodowemu i katalitycznemu wykorzystującemu napięcie elektryczne, dzięki czemu powstaje zewnętrzna warstwa chroniąca kulę przed korozją.
Pierwsze Fordy wychodziły tylko czarne, tu wybór jest większy…
Dostępne w naszym sklepie są dwie wersje kuli kutej TB-1 – srebrna lub czarna. Poza kolorem, który możesz dopasować do swojego samochodu lub w zależności od Twojego gustu, produkty te posiadają takie same parametry. Nosisz czarne buty i torebkę z czarnej skóry – wybierz dopasowany kolorystycznie produkt 😉
Parametry kuli kutej TB-1
Uciąg 3 500 kg jest największą możliwą i dopuszczalną wartością, nacisk pionowy 350 kg gwarantuje przewiezienie wszystkich typów bagażników rowerowych (o ile belka haka również przewiduje taki nacisk). Siła uciągu D 20,55 kN również jest jedną z wyższych wartości wśród haków holowniczych. Nie ma mocniejszej kuli na rynku!
Produkty dostępne w naszej firmie posiadają niezbędna homologację E6 – krajem w którym została wydana jest Belgia, ponieważ w przedsiębiorstwie z tego państwa zaopatrujemy się w odkuwki.
Homologacja kuli kutej
Tabliczką znamionową jest metalizowana naklejka zawierająca informacje niezbędne do rejestracji haka holowniczego: parametry, znak i nr homologacji.
Warto wspomnieć, że kula odkuwka jest bardzo praktyczna, gdyż nie będziesz miał problemów z jej wymianą. Produkt jest łatwo dostępny i wystarczy dokręcić dwie śruby, aby mieć zainstalowaną wymiarową, fabrycznie nową, użyteczną kulę haka holowniczego.
Można i tak…
Dodatkowym wykorzystaniem kuli TB-1 może być przykręcenie jej do ściany i przechowywanie na niej bagażnika rowerowego. Na bagażniku mogą poza sezonem stać rowery, dzięki czemu zaoszczędzimy miejsce w garażu lub piwnicy.
Komu najbardziej przyda się kula kuta TB-1 ?
Zapraszamy do współpracy zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy z branży motoryzacyjnej, łącznie z producentami haków holowniczych.
Podsumowanie
Podsumowując kula kuta TB-1 (odkuwka, flanszowa) to bardzo praktyczne rozwiązanie dla holowania przyczep lub montażu bagażników rowerowych na haku.