Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego? - MARTEC - Firma Motoryzacyjna

Blog firmowy MARTEC

Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego?

Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego?

Panta rei. Wszystko się zmienia, również samochody. Wystarczy przypomnieć sobie pierwsze pojazdy, aby porównując je ze współczesnymi samochodami zauważyć ogromne zmiany w wyglądzie. Przeobrażenia te nie odbyły się nagle i niespodziewanie, lecz małymi kroczkami były sukcesywnie wprowadzane. Inaczej ma się sprawa w wersjach przed i po liftingowych. Tu często zmiany są wprowadzane nagle i nie spodziewanie. Dodatkowo czasem nawet nie zauważalnie. Więc tutaj rodzi się pytanie – Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego? Na to zagadnienie postaramy się wam dzisiaj odpowiedzieć.

Co to jest Facelifting?

Krokami w zmianach stylistycznych samochodów jest facelifting, wprowadzanie nowych generacji pojazdu oraz całkiem nowych modeli samochodów. W niniejszym artykule chciałem zająć się najmniejszym ze skoków w wyglądzie samochodów jakim jest facelifting i jaki jest jego wpływ na hak holowniczy.

Facelifting z angielskiego oznacza retusz twarzy. Jest to drobna korekta czegoś mająca na celu usunięcie niedociągnięć lub błędów. W przypadku samochodów oznacza kosmetyczne zmiany, choć nieraz znaczące w stylistyce nadwozia i wnętrza samochodu.

Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego?

Co podlega faceliftingowi?

W nadwoziu najczęściej zmianom ulegają reflektory, atrapa chłodnicy, lampy tylne, zderzaki, listwy boczne. W związku ze zmianami kształtu świateł, często zmienia się również kształt różnych elementów nadwozia, jak maska silnika, tylna klapa i błotniki (np. modernizacja gamy modeli Forda w stylu „New Edge Design” i później „Kinetic Design” o której również później). We wnętrzu zmianom przede wszystkim ulega deska rozdzielcza i tablica rozdzielcza. Lifting nie ingeruje zasadniczo w konstrukcję i zastosowaną w aucie technikę.

Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego?

Otóż ponieważ oprócz wyglądu auta nie zmienia się jego zasadnicza konstrukcja facelifting nie ma znaczenia jeśli chodzi o hak holowniczy. Objawia się to tym, że do modelu po liftingu pasuje hak holowniczy z auta nim nie objętego – poprzedniej wersji. Tak jest w przypadku Forda Focusa III z lat 2011 – 2014 do którego pasuje hak holowniczy o symbolu C56. Taki sam hak pasuje do modelu objętego faceliftingiem czyli pojazdu po 2014 r. W tym przypadku facelifting nie ma żadnego wpływu na model haka holowniczego, a co za tym idzie i jego montaż, a już najbardziej zastosowanie.

The next-generation Ford Focus hatchback, revealed at the 2010 North American International Auto Show. (01/11/2010)

Czy auto po liftingu wymaga nowego haka holowniczego

 

Tak więc kupując nowszą wersję jakiegoś samochodu – nie mylić z nową generacją lub modelem pojazdu – zamontujesz do niego „stary” hak holowniczy. Nie ma to wpływu na jego użytkowanie, a ponieważ rozwiązania techniczne w przypadku haków holowniczych są niezmienne od kilkudziesięciu lat. W niektórych przypadkach od kilkunastu lat montaż takiego samego haka jak do starszej wersji pojazdu nie ma wpływu na estetykę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz korzystać z tych tagów i atrybutów HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>