Nie będziemy tutaj pisać Wam naszego zdania na ten temat, bo jako dystrybutor markowych produktów mamy za sobą lata doświadczeń. Poczytajcie po prostu jakie problemy spotykają klientów, których skusiła niska cena haka holowniczego na Allegro.
PRZYKŁAD NR 1: hak holowniczy Ford Focus I hatchback
“Hak z tej firmy to marna konstrukcja. Nie jestem zadowolony.
Hak jest do Ford Focus 1 TDCI hatchback. Hak produkcji chyba TMT. Nie posiada znaku e na tabliczce. Hak uzyskał zaświadczenie, gdyż na stacji nawet go nie sprawdzili tylko zobaczyli ze wystaje z tyłu kula i tabliczka.
Problemy przy montażu ogromne. Jeden z otworów montażowych był źle wywiercony i nie dało się w żaden sposób zamontować śrub nawet przy użyciu dużych sił naciągających konstrukcję haka. Ostatecznie musiałem rozwiercić otwory w ramie samochodu. Hak po zamontowaniu wywiera nacisk na zderzak w jego środkowej części, przy kuli w w związku z czym wygląda to nieestetycznie. Mimo podcięcia poziomego listka – usztywnienia zderzaka, hak dalej go odpycha. Musiałbym wyciąć widoczną dziurę, aby to się ułożyło, ale to strasznie zeszpeci samochód. Kolejną rzeczą szpecącą samochód jest źle wycięty wspornik kuli. Obie grube blachy trzymające kule są jakby obcięte palnikiem gazowym i nie wyrównane, bardzo postrzępione krawędzie, wspornik z kulą również wydaje się być nie ustawiony pionowo.
Hak chciałem oddać podczas problemów z montażem, ale ponieważ spędziłem dużo czasu aby zamontować jedną stronę, nie miałem już ochoty tego odkręcać i wysyłać haka z powrotem na drugi koniec kraju. Za aukcję wystawiłem komentarz neutralny. To max co mogłem dać.”
PRZYKŁAD NR 2: hak holowniczy Volvo V40
“Hak był do Volvo V40. Hak nie bardzo pasował do auta, otwory mocujące były nie precyzyjnie rozmieszczone a dwa otwory trzeba było samemu nawiercić! Do tego mocowanie tłumika również nie pasowało musiałem spawać. Dużo nakrętek, śrub sam nie wiem do czego miały służyć bo nie pasowały do haka musiałem kupić inne. Dużo prac dodatkowych o których nie byłem poinformowanych przed zakupem!! Często zakładam hak do auta bo co 6 miesięcy zmieniam samochód. Na pewno NIE skorzystam już z opisu “zgodny z oryginałem”!! Moja przyczepa campingowa waży 1200kg nie odważyłem się jej ciągnąć na tym haku na oko marnie wyglądał sprzedałem to auto kupiłem inne założyłem hak oryginalny. Pozdrawiam”
PRZYKŁAD NR 3: hak holowniczy Fiat Brava 1999
“Zakupiłem hak do samochodu Fiat Brava 1,2 1999r. Na haku był producent TMT, tabliczka znamionowa na zdjęciu:
Hak nie posiadał homologacji europejskiej (znak e), na tabliczce jest jedynie informacja o ISO 50, jednakże nie znalazłem nigdzie, aby taka norma istniała i ewentualnie czego dotyczyła.
Stacja diagnostyczna sprawdziła poprawność działania instalacji elektrycznej oraz śruby montażowe. Które w dodatku dokupiłem sam, gdyż dla własnego czystego sumienia zainstalowałem śruby o podwyższonej klasie wytrzymałości 8.8 a nie te z zestawu 5.8
Wystąpiły duże problemy przy montażu, to długa historia. W haku żaden wymiar nie był zgodny w wymiarami pojazdu (auto w stanie fabrycznym, bez modyfikacji i kolizji). Otrzymany hak z wyjątkowo dużym oporem 3,8mm wszedł na podłużnice. Ponadto w momencie dostawy nadawał się już do malowania.
Schemat załączony w instrukcji haka jest schematem wtyczki. Nie gniazda. Jeśli ktoś się tym zasugeruje podłączy kable w lustrzanym odbiciu. No i rozstaw mocowań kuli. To był dla mnie szok. 2 elementy kompletnego zestawu haka które w żaden sposób nie pasują do siebie bez dodatkowej obróbki. pomiędzy kulą i uchwytem powinno być niewiele luzu a nie 1,7mm wcisku!
Oraz w opisie i instrukcji była informacja o nie cięciu zderzaka. A jednak, niewiele, bo zaledwie 6mm. I to tam gdzie nie widać, ale należy go obciąć.
Odpukać, do tej pory nic przy holowaniu się nie stało, lecz może dlatego, że podczas mozolnego montażu oprócz instrukcji kierowałem się zdrowym rozsądkiem a nie wyłącznie instrukcją.
Zabezpieczenie antykorozyjne… Na zdjęciach widać hak w dniu dostawy. Farba jest pozdzierana, przypalona, i całą powłokę antykorozyjną uzupełniłem we własnym zakresie. Między innymi dlatego hak nie rdzewieje.
W dodatku po moim mailu, w którym wyraziłem swoje niezadowolenie nie otrzymałem żadnej odpowiedzi, na neutralny komentarz otrzymałem negatywny o treści: UWAGA!!!- KLIENT PROBLEMATYCZNY POD WZGLĘDEM KONTAKTU, WULGARNY PRZEZ TELEFON- NIE POLECAM INNYM UŻYTKOWNIKOM ALLEGRO…..JAK NAJMNIEJ TAKICH ALLEGROWICZÓW
oraz w odpowiedzi na mój komentarz była zawarta informacja o propozycji wymiany na hak innego producenta.
Postanowiłem skontaktować się telefonicznie z szefem tej firmy, ponieważ nic nie winny pracownik nie jest dla mnie stroną do rozmów.
Po 2 dniach telefonów udał mi się połączyć z bardzo wulgarnym Panem, który mnie wyzwał i powiedział, że haka mi nie wymieni ani nie mogę go oddać (byłem skłonny go zdemontować) a jeśli nie chcę mieć negatywnego komentarza to mogę wystąpić o unieważnienie i “wszyscy będą zadowoleni”. Obecnie żałuję, że nie wystawiłem negatywa. A gdzie tylko mogę, odradzam zakupy w tej firmie. W dodatku nr telefonu, który widnieje na tabliczce znamionowej nie odpowiada.
W załączniku zdjęcia które przesłałem również sprzedawcy.”
Podsumowanie
Wnioski wyciągnijcie sami, czy chcecie narażać siebie na takie problemy i na siłę szukać oszczędności, które nie są tego warte zważając na dodatkową masę pracy i braki w wyposażeniu haka holowniczego?
Poza tym widzicie jakie podejście do klienta mają Ci znani Allegrowicze, to jest nie do pomyślenia. Wydałoby się czasy się zmieniły, firmy zabiegają o dobrą reputację wśród odbiorców. Jaki widać nie wszystkie. Pewien klienta napisał do nas takie zdanie i niech będzie ono puentą tego artykułu:
“Nie wszystko co tanie jest na wysokim poziomie. Gdybym wiedział, że będzie tyle problemów i nie będę posiadał osoby, która mogłaby mi pomóc przy zamontowaniu to nie zdecydowałbym się ponownie na zakup.”