Hak holowniczy do Fiata Freemont. Różnice pomiędzy hakami. - MARTEC - Firma Motoryzacyjna

Blog firmowy MARTEC

Hak holowniczy do Fiata Freemont. Różnice pomiędzy hakami.

Hak holowniczy do Fiata Freemont. Różnice pomiędzy hakami.

Jeśli zainteresowałeś się artykułami z naszego blogu wiesz z nich już o różnych typach haków holowniczych oraz rozwiązaniach w nich stosowanych. W tym artykule chcę porównać konkretne modele haków holowniczych. Typem jaki wybraliśmy jest hak holowniczy do Fiata Freemont słupskiego producenta Auto Hak. Jest to typ odkręcany na dwie śruby oraz automat horyzontalny. Dodatkowo wybraliśmy hak niemiecki – Westfalię wypinaną pionowo do tego modelu samochodu. Piszemy o tym, abyś mógł lepiej rozeznać się w naszej ofercie. Jakie są różnice pomiędzy hakami R49 i R49A i Westfalia 342136 do Fiata Freemont.

Różnice pomiędzy hakami R49 i R 49A.

Pierwszym hakiem jest odkręcany na dwie śruby model Auto – Haka Słupsk o symbolu R49. Hak ten jest najtańszą opcją do Fiata Freemont. Kompletny hak składa się z belki mocującej, kształtowników mocujących, kuli haka holowniczego, blaszki na gniazdo elektryczne oraz kompletu potrzebnych do montażu śrub, podkładek i nakrętek. Hak ten posiada dość duże kształtowniki mocujące, których zastosowanie wymagane jest dla właściwego oraz bezpiecznego mocowania haka do samochodu. Maksymalny uciąg haka to aż 1600 kg, a nacisk pionowy 80 kg. Hak jest solidny, wytrzymały, dobrze zabezpieczony przed korozją. Jego montaż wymaga demontażu zderzaka oraz jego niewielkiego podcięcia. Kwestią najistotniejszą dla estetyki samochodu jest możliwość demontażu kuli haka. Otóż hak R49 posiada możliwość demontażu kuli, ale trzeba odkręcić dwie śruby mocujące, używając odpowiednich kluczy. Nie jest to łatwe, dlatego nie spotyka się samochodów ze zdemontowaną kula haka.

Auto-Hak H07A

Automat wypinany poziomy R49A.

Jeśli zależy ci na estetyce samochodu możesz wybrać kolejny w naszym porównaniu hak holowniczy również Auto Hak Słupsk z możliwością demontażu kuli. Jest to niczym nie różniący się od R49 pod względem budowy typ haka holowniczego o symbolu R49A. Litera A w nazwie oznacza, że hak posiada możliwość demontażu kuli w systemie horyzontalnym, czyli wypinanym poziomo. Jak ten mechanizm działa możesz zobaczyć tutaj. Rozwiązanie to jest droższe – hak kosztuje więcej, ale jest bardzo praktyczne i fajne umożliwiające poruszanie się bez kuli haka holowniczego, gdy nie jest używana.

kula z gniazdem horyzontalna

Co to za hak Westfalia 342136.

Na wyższej jakościowo, ale i cenowo półce znajdziesz w naszym sklepie rozwiązanie haka holowniczego z kulą wypinaną pionowo (vertykalnie) jakie oferuje niemiecki producent – Westfalia. Hak holowniczy o symbolu 342136 to automat pionowy z wielokrotnie nagradzanym systemem A40V. Hak ten tak samo jak produkty ze Słupska wymaga demontażu zderzaka i jego podcięcia. Również zbudowany jest z belki mocowanej do samochodu za pomocą kształtowników, wypinanej kuli haka holowniczego, blaszki gniazda elektrycznego. Dodatkowymi elementami których wymaga demontaż kuli haka są zaślepka zabezpieczająca przed zabrudzeniami oraz kluczyki zamka antykradzieżowego. Za hak ten zapłacić będziesz musiał 1300 zł.
Jakie rozwiązanie wybierzesz zależy tylko od Ciebie. Często chciałoby się najdroższe, najlepsze, ale wystarczające okazać może się najprostsze i najpraktyczniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz korzystać z tych tagów i atrybutów HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>