Skrajne możliwości montażu haka holowniczego. - MARTEC - Firma Motoryzacyjna

Blog firmowy MARTEC

Skrajne możliwości montażu haka holowniczego.

Skrajne możliwości montażu haka holowniczego.

W morzu firm oraz produktów branży holowniczej wszystko jest możliwe.

Skrajne możliwości montażu haka holowniczego…

Niektóre pojazdy nie mają możliwości montażu haka holowniczego. W standardowych samochodach wiąże się to z małą pojemnością silnika, choć nie zawsze, gdyż występują auta małe do których można montować hak. Drugim biegunem są luksusowe samochody sportowe w których elementami są dodatkowe spojlery i opływowe kształty, a nie hak holowniczy.

Do jakich modeli nie zamontujesz haka holowniczego?

Haka nie zamontujesz do produkowanego od 1998 roku przez południowokoreańskie przedsiębiorstwo Daewoo modelu auta Matiz. Mały „przyjaciel” – choć niezawodny – nie pomoże nam w transporcie holowniczym. Osiemset centymetrowy silnik i lekka rama nie pozwalają na montaż haka holowniczego. Podobnie sprawa przedstawia się z produktem tej samej marki jakim jest Tico. Co prawda możesz do tych modeli kupić hak na różnych platformach, ale jest to nieodpowiedzialne, gdyż producent samochodu nie przewidział montażu haka do tych aut. Haki takie więc nie posiadają homologacji i mogą stanowić niebezpieczeństwo dla użytkownika.

Podobna sytuacja przedstawia się w modelu ForTwo. Wiemy jak mały jest to jest pojazd i trudno wyobrazić sobie zapinanie do niego przyczepy. Jednak ku mojemu zaskoczeniu zdarzają się przypadki montowania w nim haka. Niektórzy sprzedający piszą, że legalne. Jest to najbardziej skrajny przykład małego samochodu, do którego montowany jest hak holowniczy.

Nie ma haków holowniczych do samochodów luksusowych i sportowych

Choć moc silnika pozwala na holowanie przyczepy to jednak nie występują w standardowej produkcji haki do samochodów luksusowych i sportowych. Co prawda nie wyobrażam sobie holowania przyczepy Ferrari, Bugatti lub McLarenem i innymi sportowymi modelami super samochodów osiągających zawrotne prędkości, jednak kwestią pieniędzy i gustu jest możliwość dorobienia haka na specjalne zamówienie.

ferrari-f12-towbar

A jednak można…

Choć mają małe silniki i lekkie ramy to można do nich zamontować hak. Jakie to modele? Pewnie nie domyśliłbyś się, że do naszego „Malucha” (Fiat 126p) istnieje hak holowniczy. Jak to jest możliwe nie wiem, ale jest i to fakt. Również malutki samochód jak włoski Fiat 500 odświeżony i produkowany aktualnie ma możliwość holowania przyczepy. Starsze modele Cinquecento oraz Seicento również mogą holować i występują do nich haki holownicze.

Podobnie sprawa ma się z małymi samochodami japońskimi, które zadziwiają mnie swoimi możliwościami. Nissan Micra, Toyota Yaris mogą holować przyczepę. W przypadku Yarisa jest to 400 kg przyczepy niehamowanej i aż 900 kg przyczepy hamowanej.

Mały samochodzik to również Kia Picanto produkowana od 2003 r. Montujesz do niej hak i możesz holować.

Również francuskie i niemieckie małe auta jak Peugeot 106 oraz Volkswagen Lupo mogą pomóc Ci w transporcie przyczep jak i bagażników na rowery dzięki możliwości zamontowania w nich haka holowniczego.

Co z brytyjskim Mini Cooper’em? Choć ma małą sylwetkę, jego moc jest na tyle duża, że można do niego zamontować hak holowniczy.

Zza oceanu przyjechał do nas Ford Ka do którego możesz dokupić hak holowniczy i cieszyć się kempingiem, transportem towarów lub bagażnikiem na hak.

Choć duże może więcej i nie zawsze małe sobie poradzi to wśród możliwości montowania haków holowniczych występują zadziwiające nas sytuacje. Nie wszystkie rozwiązania są legalne, a niektóre bardzo kosztowne to jednak hak pojawia się niemal wszędzie. Wielu osobom hak holowniczy pomaga w transporcie i stanowi przydatne akcesorium samochodowe.

 

Komentarze

  1. Hak holowniczy może nam się przydać w każdym niemal momencie, dlatego każdy sposób jego montażu wydaje mi się być dobrym 😉

  2. Świetny post, właśnie brakowało mi takiego rzetelnego opisu co i jak i o to proszę jest u Ciebie.

  3. A co powiecie na to, że Fiatem Punto (980 kg masy własnej), można holować przyczepę o masie 1000 kg. Tak mam wbite w dowodzie rejestracyjnym. Toyotą mogę ciągnąć tylko 900 kg, choć masa własna wynosi 1300 kg, dziwne prawda???

  4. Hak wzmacnia tył samochodu i sam po sobie widzę, że odruchowo zwiększam odległość od samochodu z widocznym hakiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz korzystać z tych tagów i atrybutów HTML : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>